pEnUnGgU pUaKa wAyAnG~

Monday, August 30, 2010

malu2 miaowww...~

hehehe...
bile nak raye camni je..ade je org sebut2 pasal jalan TAR...
tempat yang menjadik kegemaran family aku time2 nak buat persiapan raye kan...
mase tuh agaknye bapak aku kaye kot so die suke la belikan baju2 raye ntk sume anak2 buah die, makcik2 die, mak ayah die, hatta adik ipar die...huhu..
jalan situ kan sesak cam haram tp aku pedulik ape, asalkan bole berjalan, make aku sangat suke..
oke bukan nak cite sal tuh...
hehehe..
tiap kali orang kalut nak bersiap sal raye and cibuk nak g jalan TAR yang bukan lagi destinasi kunjungan famili aku dekat 10 taun dah, aku mesti ingat satu kejadian paling somel bak bola2 api yang penah terjadik kat aku...

mase tuh aku neh maseh budak skolah rendah kot...
baru belajar2 pose...pastuh kene heret bawak g jalan TAR disiang hari oleh mak ayah aku..
mase tuh cam, ish, nak g ke tak...NAK tapi PENAT...argh....
tapi g gak ah kan...takmo tinggal sensorg pasal adek2 aku tak pose, so dorang kuat dan bertenage macam milo...huhu (kaler pon same~)
oleh kerane mak aku kesian kan aku, sampai je kat jalan TAR tuh, die letak aku kat satu area yang macam food court yg boleh aku duduk2 dan tidur mahupon diculik sementare die pegi beli2 barang..(apehal la aku ikot ntk ditinggalkan yek?hahahaha)
tapi sebab penat sangat aku duduk gak ah situ..
kat sebelah aku, adelah sekumpulan famili neh...ade mak, datuk nenek dan juge sorang baby yang baru belajar nak bejalan...baby tuh dok maen agah2 ke ape la dok ketawe terkekek2 dan aku monyok melayan kekurangan tenage dikale itu...
tetibe baby tuh datang kat aku...aku tgk die and bwat muke sedey...nak je cakap, eh baby, jangan besar taw, nnt kene puase, penat ohhh...hahaha tapi penat sangat tak kuar suare (hyperbola tol!)
and budak tuh tenung muke sekupang aku sambil sengih2...agaknye die nak aku maen agah2 ngan die kot...aku jelir lidah, die gelak and blah...ok, so bole sambung tido kot, aku igt...
tapii..
tetibe baby tuh datang balek...dengan senyuman lebar menampakkan gusi diplaster ke mulut
DANNNN....
sejambak BUNGE kat tangan die!!!
die hulur kat aku...dan aku blur~omg!! apekaahhh??
comelnyeeeeeeeeeeeee~~dahla die baby boy!!
aku ameklaa bunge tuh and pandang mak die yang tak perasan yang anak die da attempt mengurat sorang wanita yang dekat 10 taun lagi tua dari anak die...harharhar..budak kecik yang romantik tuh (sapelaa ajar die jadik camtuh ek?..tah2 bapak die kaki ngurat pempuan agaknye...)
baby tuh lari balek kat mak die dengan ketawe yang macam org berjaye tuh...dan pandang2 aku..
malu siol aku...(ok, memang siyes aku malu ngan baby yang mengurat aku pasal aku da nak terjatuh cinta semula kat die...hahahaha)
mak die pandang kat aku, and den nampak bunge di tangan aku tuh...ketawe laaa mak die sambil peluk baby die dan merepek kat baby tuh...ooooooooooooo kecik2 da pandai mengurat ye???
hahahahahah
aku pon pulangkan laa bunge tuh balek kan...
pastuh nyesal..
makcik, bole tak amek baby jadik bf sy?

bile aku pikir2 balek kan, itulah bunge pertame yang sangat ikhlas seorang budak lelaki bagi kat aku....(walaupon pastuh kene pulang semule..adeh)

1 comment:

Putri Nur Amira Elisya said...

hahahhaha....agak2 bdk tuh ingt x?? mesti mak ayah die citer kan...hahahah..ntah2 skunk da jdk romeo...

HIT2 me...