pEnUnGgU pUaKa wAyAnG~

Friday, April 23, 2010

5 bende pelik tentang aku~


5 bende pelik tentang diri sendirik:

  1. buat bende tak pikir dulu...hehehehehe...salu kan orang cam tengok aku neh pandai menjawab...tapi kalo korg nak taw senanye jawapan2 aku hanyalah ape yang keluar dari mulut aku tanpa ditapis oleh pale otak aku...siyes, kekadang die cam terbetul plak jawapan tuh tp most of the time, sumenye hanyelah bantaian aku semate2 lalu karutla jawapan2 itu..kalo korg tgk aku jawab cam maen spontan, so mmg tak berfikirla tuh..kalo tgk aku diam je and muke berkerut2 sampai merah2 tuh, haa barulaa berfikir ye...masalahnye bile berpikir plak, jawapan tak betol..cis3~oleh itu jangan tertipu~hohoho
  2. tak suke lipat selimut and kemas tempat tido...i mean, what's the point kan?? aku kemas untuk takyah tengok pon cez either aku g kelas or merayap, takpon duduk kat ruang tamu sampai laa ke time aku nak tido smule...yg time tuh aku cam da tak dulik pon kalo kat atas tilam tuh da tade rupe tilam tapi cam sarang kuceng ke burung ke ba alif ba ya ke..(oke melampau tuh)...hehehehhe..seb bek kawen gak...
  3. tak suke buang hingus...biarla obstructed cam mane2 pon selagi boleh memang aku tanam dan bela bende tuh sampai la die kering sendirik...geli tak?? hahahahaha tapi siyes, korang penah dgr tak org buang hingus? lagi geli kot!!!!!!!!! rase nak muntah dengar, ape lagi kalo diri sndrik yg buang hingus kan? i mean, takkan laa tiap kali buang hingus nak muntah kan?? hahahhaha...plus kalo time berusehe nak strain buang hingus tuh cam lagi dasat dari sembelit kot...saket pale tahap takley blah~huk~
  4. suke garuk badan time nak tido...ok..jangan buat tanggapan bahawa aku memang tengah 'gatal' time tuh ataupon aku ade jangkitan kurap atau pon tempat tido aku memang da jadik sarang kuceng yang penuh dengan kutu2...tapi sememangnye menggaru badan adelah care aku mententeramkan dan merelakskan badan aku...huuu...janganla pelik sgt weyh, bile last skalih korg garuk badan??? tak penah ke menikmati kesedapan menggaru tuh?bile garuk serate badan tuh,hadoi.....memang padam r mate neh kan...takyah urut2 neh..ade tukang garuk pon da ckup la...
  5. suke tulis bende yang memalukan diri sndrik lagi...hoh...tadela, sebenarnye ade matlamat tulis mende2 cani neh...bukan setakat nak memalukan diri sndrik, tapi sebenarnye, andai kate anak2 aku ke cucu2 aku nnt tak dapat jumpe aku, at least ade bende yang dorg boleh refer ntk kenal sape senanye mak dorg or nenek ke ape la tak kesah la...(cam kuch2 hota hai sat) biarla dorg taw yang aku neh bukanla manusia perfect, biarlah dorg taw yang aku juge ade kesilapan dan keburukan sendrik...yang setiap kelebihan ade kekurangan...setidak2nye tadelah perlu rase terbeban sangat dengan kehendak seorang ibu, tadelah terase seperti mereka perlu jadik perfect dan berharap yang aku ini perfect orgnye..tak perlu hidup dalam ilusi itu...what a mother usually wants is not the children to become overtly perfect but a whole and happy person emotionally and physically (that's what my mum wants for me)...dan jugak mengingatkan aku tentang aku bila satu hari nanti aku perlu ingat bagaimana menjadi seorang aku ketika ini~

No comments:

HIT2 me...