pEnUnGgU pUaKa wAyAnG~

Tuesday, January 12, 2010

nak rase bercinta...dan bukan bencinta



alhamdulillah....selesai sudah sejenis exam yg aku salu kantoi gile punye la walau cane pon aku berusehe...tapi kali nih aku dapat mengawal emosi aku dari terlalu gelabah...mainly sebab lecturer yang amik aku sangat menenangkan jiwa...bak kate org ade calming effect..fuh~ so bole la nak mengarut lagi...kalo bukan die yang buli aku, aku yang buli die balek...

patient neh die patah tulang keting, so kenela pakai simen yang dari atas lutut sampai ke tapak kaki...medical term die full lenght POP or above knee cast...bole tak doctor neh tanye aku, kalo dah takmau pakai above knee cast neh, kite nak pakai ape? aku pon dengan yakinnye jawabla below knee cast (pdahal aku hentam je)... pastuh die ckp, ok antara above knee ngn below knee cast tuh ade tak cast laen yang bole gune? aku pon dengan semangatnye jawab...knee cast!!!...hhahahahahha...ape lagi, ketawe laa die...ade ke plak nak pakai knee cast..knee guard ade la...tak pasal2 knee die kne cast sedangkan yg patah tulang keting die....
cis3..kenapela aku sengal sgt neh???

all in all, exam tuh agak menarik and kerane exam ini sudah abeh make aku dapat menarik napas lega...lepas neh written exam....salunye aku tade masalah besar ngn written sebab clue sume ade atas ketas soklan tuh...bezanye samede kite dapat trigger memory kite dengan clue2 itu, berfikir secare logik atau pon terus point blank....menjadik student doctor cam aku telah mentrainkan mind aku untuk tidak perlu blank apabile jumpe ketas exam...blank hanyelah apabile exam OSCE yang macam viva....hahahahha...



sebenarnye apart from that, aku rase macam kekurangan sumthing dalam hidup...aku tgk org bercinta, tapi aku rase macam sedang bencinta....(sile teliti perbezaannye ye)...teringin nak rase mendedikasikan hidup atas name cinta kepade org yg dicintai daripade rase mendedikasikan hidup sbb itu hanyalah takdir yang tertulis untuk diri ini...bukan nak mengeluh ataupon menyesali sume neh....cume mahu kekosongan itu diisi oleh perasaan kasih yang datang hanye pade mase2 tertentu...nak rase bercinta...dan bukan bencinta...hurmmm....macam mane nak buat neh? dilemma besar neh....

kadang2 rase kecewa dengan diri sendri sebab perasaan ni bukan la mende yg kite mintak...
cemburu pon ade....sbb tgk org laen bahagia bercinta, sedangkan aku ade hubungan yang halal tp masih terkapai2 dengan bencinta...belum mampu bercinta...

bukannye aku keliru dengan kehendak diri...
cume rase itu belum menapak dalam hati...
bukan die tak bagi apa yang aku nak..
cume aku....

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci... Kamu
Ku cinta... Kamu

-keletihan untuk hidup hanya pada akal yang tak munasabah, mengeluh untuk melangkah hanya pada hati yang gagal memandang kehadapan, kesedihan jiwa hanya pada minda yang tidak tahu menghargai erti kegembiraan-


Lirik Bencinta - Faizal Tahir

Benarkan ku 'tuk berbicara...
Bicara terus ke hati mu.. Hati mu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu
Engkau tahu apa yang mata ku tahu
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci... Kamu
Ku cinta... Kamu


No comments:

HIT2 me...